2020 -2021 навчальний рік
ІІ семестр
Дистанційне навчання в період карантину
19.04 - С.12 - 33 - ПОВТ.ПРАВ.,ВПР.351(1,3 ,4 ЗАВД.)
21.04 - ВПР.358(2ЗАВД.),ВПР.359(1,3 ЗАВД.)
23.04 - КОНТР.ДИКТАНТ(ОНЛАЙН)
26.04 - ПОВТ.ВИВЧ.ОРФОГРАМИ
28.04 - С.45-107 - ПОВТ.ПРАВ.,ВПР.360(3 ЗАВД.- ПИСЬМ.),ВПР.361(2,3 ЗАВД.- ПИСЬМ.)
30.04 - С.110-128 - ПОВТ.ПРАВ.,ВПР.258(2,3 ЗАВД.- ПИСЬМ.)
05.05 - с.133-176 - повт.прав.,впр.375
07.05 - повт.вивчені частини мови,впр.381(3, 4 завд.)
2019-2020 навчальний рік. ІІ семестр
Дистанційні завдання на період карантину
12.03.2020 Урок розвитку зв’язного мовлення. Творчий переказ тексту. Правда буває гірша за неправду
- Переглянути матеріали за посиланням: https://vseosvita.ua ›
- Написати творчий переказ тексту.
16.03.2020 Часи дієслова. Змінювання дієслів за часами і числами. Вимова і написання слова напам’ять
- Ознайомитися з таблицями змінювання дієслів (с.145 – 160).
- Вивчити правила на с.146,153; ознайомитися - с.154 -155,156 - 158.
- Виконати вправу 314 (письм.).
17.03.2020 Спостереження за роллю дієслів у текстах розповідного та описового характеру. Розвиток умінь вибирати з-поміж поданих дієслів те дієслово, що найбільш відповідає мовленнєвій ситуації,уникати одноманітності у використанні дієслів в усних і письмових висловлюваннях різнихтипів
- Опрацювати усно - с.139, вправа 275; с.140, вправи 276,277.
- Виконати вправу 313 (письм., за завданням підручника).
18.03.2020 Дієслова на -ся (літературна вимова і правопис). Спостереження за значенням дієслів на –ся у тексті. Утворення (за зразком) різних форм дієслів на -ся і вживання їх у реченнях, мовленні
- Опрацювати усно - с.160, вправи 315,316.
- Гра "Спілкуємося красно" - с. 162 "Хвилинка спілкування".
- Виконати вправу 318 (письм., за завданням підручника).
30.03.2020 Контрольна робота: списування. За Світланою Вольською "Торф - неоціненне багатство"
- Переглянути матеріали за посиланням: https://web.archive.org/web/20180914103520//kolosok/org.ua/wp.-content/uploads/2014/03/24_2013_zhovten.pdf
- Виконати контрольну роботу №7 (Збірник. Поетапна підготовка до ДПА-2020. Контрольні роботи. Квітень, с.70-72, завдання 1,2,8).
31.03.2020 Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань по темі "Дієслово"
- Опрацювати усно - с.163-164, вправи 319,320.
- Письмо по пам'яті - с. 164, вправа 322.
- Виконати вправу 321 (письм., за завданням підручника).
- Опрацювати запитання і завдання для повторення (с.164).
01.04.2020 Поняття про прислівник як частину мови (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами). Незмінюваність — основна граматична ознака прислівників. Прислівники, близькі та протилежні за значенням. Поширення речень (тексту) прислівниками. Вимова і написання слів вперед, ззаду, назад
- Вивчити правило - с.165.
- Опрацювати усно - с.165-166, вправи 323, 324.
- Гра "Спілкуємося красно" - с. 16б.
- Орфографічна хвилинка - вперед, уперед, ззаду, назад (письмово).
- Виконати вправу 325 (письм., за завданням підручника).
06.04.2020 Урок розвитку зв’язного мовлення. Вибірковий переказ тексту. В гостях у весни (С. Мацюцький)
- Прочитати текст. В гостях у весни
Ще ховаються по байраках сірі брили злежаного снігу, вночі морозець притрушує білою пудрою зелене листя осоки на болоті, а вже красується золотими сережками ліщина і на пригрітих сонцем галявинах витикаються молодими стрілами трави.
У таку пору я поспішаю в ліс. Поспішаю в гості до самої весни.
Ранок теплий, сонячний. Дихає свіжістю земля. Ніколи ліс не пахне так солодко і терпко, як у цю вранішню годину. Сльозяться крихітні струмки, шукають дорогу до річечки. Ліс живе передчуттям зеленої повені листя і трав. Він посвітлів, виграє новими кольорами, звуками.
Чуєте, з вільшника долина голосна пісня: приди-кум… чай-пить… чай-пить… Хто ж це запрошує випити чаю? Хто ж це запрошує випити чаю? Та це ж співочий дрізд! Він зовсім недавно повернувся з далекої Африки і тепер спішить повідомити про це ніжними трелями. Дрозда підтримують і зяблик, і шпак. Вони також радіють, повернувшись до рідного лісу. Синиця, яка ніколи не бачила заморських земель, дивиться на них з особливою заздрістю.
Йду лісовою стежкою і скрізь бачу прикмети весни.
Цілий день бродив я весняним лісом. А підвечір зяблик попередив мене: збирається дощ. На гарну погоду він співає веселу пісеньку, а перед дощем починає одноманітно рюмити.
Що ж, пора і додому.
С. Мацюцький - Переказати текст усно.
- Ознайомитися із сутністю вибіркового переказу (Інтернет).
- Звернути увагу на те, що саме розповів нам автор про красу весняного лісу і його мешканців.
- Скласти план переказу.
- Запис вибіркового переказу в зошит.
07.04.2020 Практичне ознайомлення з написанням найуживаніших прислівників. Використання орфографічного словника для перевірки написання прислівників. Вимова і написання слів ввечері,вдень, вранці
- Опрацювати усно - с.167-168, вправи 329,330.
- Вправа "Диктор". Мистецька хвилинка. Споглядання репродукції картини Святослава Горбенка "Зоряна ніч". Усний опис.
- Орфографічна хвилинка - ввечері, вдень,вранці (письмово).
- Виконати вправу 331 (письм., за завданням підручника).
08.04.2020 Побудова речень з однорідними членами, вираженими прислівниками. Написання найуживаніших прислівників. Вимова і написання слів щогодини, щотижня
- Опрацювати усно - с.169 -172, вправи 333,337.
- Вивчити правило (с.169).
- Орфографічна хвилинка - щогодини, щотижня (письмово).
- Виконати вправу 338 (письм., за завданням підручника).
13.04.2020 Спостереження за роллю прислівників у тексті. Обирання з-поміж поданих прислівників тих, що найбільше відповідають меті та типу висловлювання. Уживання прислівників під час побудови текстів. Написання найуживаніших прислівників
- Опрацювати усно - с.172 -174, вправи 339,340,342,343.
- Робота з тлумачним та орфографічним словниками (с.173).
- Орфографічна хвилинка - вперед, ззаду, назад . ввечері, увечері, вдень, удень, вранці, уранці, щогодини, щотижня (письмово).
- Виконати вправу 345 (письм., за завданням підручника).
14.04.2020 Контрольна робота: перевірка мовних знань і умінь з тем «Дієслово», «Прислівник»
- Дати письмові відповіді на запитання (с.164, 176).
- Диктант. Прислівник (авт. Світлана Феденко. Перерва (соц.мережа Facebook, YouTube-канал – https:m.youtube.com).
15.04.2020 Аналіз контрольної роботи.Узагальнення знань по темі «Прислівник»
- Опрацювати усно - с.175 -176, вправи 346, 347,349.
- Працюємо з мамою. Вправа 348 (письмово).
- Виконати вправу 350 (письм., за завданням підручника).
21.04.2020 Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір. Моя улюблена телепередача
- Прочитати діалог «Яка твоя улюблена телепередача?»
Телефонна розмова
- Привіт, Сергійку!
- Привіт, Юрку!
- Друже, сьогодні вихідний і погода гарна. Може, пограємо у футбол?
- Вибач, Юрку. Сьогодні моя улюблена телепередача «Найрозумніший».
- Невже вона така цікава?
- Так, дуже цікава. У цій передачі змагаються найрозумніші учні нашої країни.
- А як саме?
- Вони відповідають протягом однієї хвилини на питання ведучої Тіни Канделакі. Хто найбільше отримає балів, той переможець.
- А питання які?
- Теми різні: «Історія», «Рослини», «Тварини», «Птахи», «Спорт».
- По якому каналу і коли транслюють цю передачу?
- Щосуботи о 10 годині 15 хвилин по каналу «Інтер». Я раджу тобі теж подивитись цей проект.
- Знаєш, Сергію, я подивлюсь цю передачу, а потім прийду до тебе. Згода?
- Так. До зустрічі. - Орфографічна робота
Телепередача, подобається, повчальний зміст, збагачує знаннями, спонукає до роздумів, розвиває мислення, приносить задоволення, обговорюємо, сперечаємося, організовуємо подібну гру. - Запис тексту-міркування у зошити за планом
План
1. Як називається твоя улюблена телепередача?
2. Про що вона?
3. Чи є в цій передачі найцікавіше місце чи момент?
4. Чи допомагає тобі ця телепередача в житті? Як?
5. Чому саме вона для тебе найулюбленіша?
22.04.2020 Повторення вивченого у початкових класах. Текст. Речення
- Опрацювати усно - с.177-178, вправи 351,352.
- Переглянути ІІ форзац підручника. Повторити вивчене про текст і речення.
- Робота з Тлумачним словником: ячить???
- Виконати вправу 353 (письм., за завданням підручника).
27.04.2020 Слово. Значення слова
- Опрацювати усно вправи на с.178-180.
- Виконати вправу 358 (письм., за завданням підручника).
28.05.2020 Контрольна робота. Диктант. Травень
- Контрольна робота. Диктант. Травень (Facebook, сторінка Наталії Клусовської або YouTube, автор Світлана Феденко «Аудіодиктант. Травень»).
- Провести самоперевірку.
29.05.2020 Аналіз контрольної роботи. Узагальнення знань по темі «Слово»
- Опрацювати усно вправи 359-361 на с.180 - 181.
- Виконати вправу 362 (письм., за завданням підручника).
04.05.2020 Повторення вивченого.Частини мови. Іменник. Прикметник
- Опрацювати усно вправи 363 -365 на с.182 - 183.
- Виконати вправу 366 ( виписати іменники з прикметниками).
05.05.2020 Повторення вивченого. Числівник. Займенник
- Опрацювати усно вправи на с.183-185 ; с.110-260 .
- Виконати вправу 373 (виписати займенники).
12.05.2020 Узагальнюючий урок за темою «Повторення вивченого у початкових класах»
- Виконати вправу 378 на с. 187 (за завданням підручника).
13.05.2020 Підсумкова контрольна робота за рік. Анатолій Григорук "Відро води" (Робота №8 зі збірника ДПА-2020. Травень)
- Виконати завдання 2,5,6,7,8,9 (с.78,79 Збірника)
18.05.2020 Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок
- Дібрати приклади на допущені помилки під час виконання роботи.
- Виконати вправу 379 на с.187.
19.05.2020 Урок розвитку зв’язного мовлення. Твір з обґрунтуванням своєї думки «Моя заповітна мрія»
- Написати твір "Моя заповітна мрія".
- Зразки творів Моя мрія
У мене є маленька сестричка Оленка. Нещодавно вона захворіла. Вся наша родина хвилювалася за її здоров’я.
Лікувала мою сестричку дитячий лікар Віра Андріївна. Вона з великим теплом і любов’ю виконала свою роботу. Оленка виздоровіла і знову радісно усміхалась.
Мені дуже сподобалася професія дитячого лікаря. Я теж хочу в майбутньому дарувати дітям здоров’я, оберігати їх від хвороб.
Я знаю, що цю професію здобувають у медичному університеті.
Навчаюсь я старанно. Мрію успішно закінчити школу, вступити до цього навчального закладу і стати таким лікарем, як Віра Андріївна.
Моя мрія
Я люблю домашніх тварин. Наш собака Тузик – мій справжній друг. Одного разу він захворів і ми з мамою його вилікували. Якими вдячними очима дивився на нас наш песик.
І з того часу я вирішила стати ветеринаром. Буду піклуватися про братів наших менших. Даруватиму їм здоров’я і радість. Для цього, звичайно, потрібно успішно закінчити школу і здобути професію ветеринара.
Я вірю, що моя мрія здійсниться, і я принесу багато користі нашій країні. - Додаткові матеріали Моя мрія
Коли я дізнався про Карпати, у мене народилася мрія побувати там. Мені дуже хочеться побачити сині гори, стрункі смереки, полонини, вдихнути запашний аромат квітів. Я мрію напитися води з Черемоша, адже вона чиста й прозора. А також помилуватися красою озер. А може, я зустріла б оленя?!
Мені також хочеться познайомитися з гуцулами, буковинцями, галичанами, бо, кажуть, вони дуже гостинні, добрі, працьовиті.
Я бачила по телевізору, як вони гарно танцюють і співають. Я й сама вивчила пісню «Чабанець» - про хлопчика, який пасе вівці на полонині і грає на сопілочці. Я б із задоволенням познайомилася з дівчинкою-горянкою, щоб листуватися з нею і запросити до себе у гості.
Зараз я опрацьовую багато літератури, аби якомога більше дізнатися про цей дивовижний край. А ще стараюся гарно вчитися, щоб у майбутньому змогти здобути хорошу професію, а під час відпустки подорожувати по всіх мальовничих куточках нашої країни.
Сподіваюся, що мрія моя здійсниться, і я обов’язково побуваю в Карпатах.
Моя мрія
Я хочу бути трактористом.
Мені не раз доводилося спостерігати за роботою батька. Весною він трактором оре землю, засіває її зерном. Ми разом з татусем ходили на його поле спостерігати, як росте пшениця. Мені найбільше запам’ятався запах хліба з нового урожаю. Це був запах теплого вітру, ранньої роси, батьківської праці. Я вирішив після закінчення школи, як і мій батько, стати механізатором, вирощувати хліб.
Для цього треба любити землю, працю, мати хороші знання.
Тому я старанно готуюся до уроків, цікавлюся сучасною технікою. Я обов’язково здобуду цю професію і стану першокласним спеціалістом.
Моя мрія
Життя дуже цікаве. Але поряд із нами є багато зла.
Я мрію заволодіти чарівною паличкою. Спочатку я потурбувався б про те, щоб на землі не було воєн, щоб не було невиліковних хвороб. Я зробив би так, щоб всі люди були оточені турботою, жили в достатку. Я скерував би сили природи так, щоб не було ніяких землетрусів, ураганів. А ще я зробив би людей добрими і щирими.
Де ти, чарівна паличко?
20.05.2020 Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
1. Виконати вправу 371 на с.185.
25.05.2020 Творче застосування знань, умінь, способів діяльності в нових ситуаціях
- Виконати вправу 367 с.183.
26.05.2020 Підсумковий урок за рік
- Виконати вправу 1 на с.5.
- Висловити міркування щодо списаного.
27.05.2020 Урок розвитку зв’язного мовлення. Докладний переказ тексту "Біла пір’їна"
- - Пригадай, що таке переказ? (Це виклад своїми словами прочитаного або почутого, в якому потрібно коротко, лаконічно передавати зміст тексту).
- Який переказ називається докладним? (Близький до тексту, з усіма подробицями). - Прочитай : Горобці - це зимуючі птахи. У них темно-сіра або коричнева шапочка, на крилах – одна або дві світлі смужки, на щічках – чорні рисочки, а навколо – білий ошийник.
Вони селяться і в лісі, і в садку, біля будівель, охоче поселяються у шпаківнях, синичниках.
Ці метушливі птахи літають зграйками. У разі небезпеки вони влаштовують переполох, голосно повторюючи че-ре-ре-ре.
До цих птахів не байдужі люди. Вони склали про них скоромовки, прислів’я. По їх поведінці часто визначають погоду.
Скоромовки
Летів горобець, сів на хлівець,
А як вийшов стрілець, то утік горобець.
Народна прикмета
Як горобці купаються, то дощ буде.
Горобці дружно цвірінчать узимку – на тепло.
Народні порівняння
Веселий як горобець. (Про веселу, жваву людину).Вилетів як горобець з стріхи. (Несподівано з’явився).
Прислів’я
Горобець маленький, а серденько має.
Ліпше горобець в руці, ніж заєць у лісі. - Прочитай текст. Зверни увагу, як поводять себе лісові мешканці.
Біла пір’їна
На солом’яній стрісі сиділа зграйка горобців. Вони заклопотано цвірінчали про свої гороб’ячі справи. Аж тут прилетів до них чужий – невідомий їм, небачений ще на солом’яній стрісі.
Був він якийсь не схожий на інших горобців. Маленька голівка набундючена, шия коротенька. Дзьобик вередливий. Та найголовніше – біла пір’їнка у хвості серед сірого пір’я, вона виділялася особливо яскраво. Це був небачений горобець з білою пір’їнкою у хвості.
Тим часом кожному горобчикові хотілося ближче сісти до незнайомця, щоб добре його роздивитися. Кілька разів горобчики доторкнулись дзьобиком до білої пір’їнки. Хтось найцікавіший смикнув її, і вона впала, а вітер підхопив та й поніс далеко-далеко. І горобець перестав бути незвичайним.
За В. Сухомлинським - Словник. Солом’яна стріха – нижній край солом’яної покрівлі, який звисає над стіною.
Набундючений – надутий з розпущеними крилами, зарозумілий, пихатий.
Вередливий – примхливий, незадоволений, надто вибагливий.
Зграйка – група, юрба (тварин, птахів, які тримаються разом).
Незвичайний – особливий (який відрізняється від інших; не такий, як усі). - Склади план переказу або перекажи за поданим планом План1. Заклопотані горобці.
2. Дивний гість.
3. Незвичайна пір’їна.
4. Бажання поспілкуватися.
5. Перетворення на звичайного птаха. - Запиши в зошит докладний переказ за планом. Кожен пункт плану починай розкривати(писати) з абзацу.
- Перечитай написане й виправ помилки.
Кiлькiсть переглядiв: 148